BEACHFIT BLOG

Wat eten na bokstraining?

13 mei 2024

Hallo boksers en liefhebbers van de boksring! Dus, je hebt net een intense bokstraining achter de rug en je bent waarschijnlijk op zoek naar voedsel om je batterijen op te laden. Maar wat wordt eigenlijk aanbevolen na zo’n intense inspanning? Geen paniek, we hebben enkele suggesties voor je. Hier zijn enkele smakelijke en voedzame opties om je te helpen herstellen en je energie weer op te bouwen na je bokstraining.

  1. Eiwitshake met banaan: Niets verslaat een goede oude eiwitshake na een intense training. Meng wat wei-eiwitpoeder met water of melk en voeg een banaan toe voor wat natuurlijke zoetheid en extra koolhydraten. Dit mengsel draagt bij aan spierherstel en geeft je een welverdiende energieboost.
  2. Kipfilet met zoete aardappel: Kipfilet is een uitstekende bron van mager eiwit en het is ongelooflijk veelzijdig. Gril wat stukjes kipfilet en serveer ze met gestoomde zoete aardappels. Zoete aardappels zijn rijk aan complexe koolhydraten, perfect om je lichaam te helpen herstellen en weer op te laden na je training.
  3. Avocado-toast met eieren: Avocado’s zijn niet alleen heerlijk, maar zitten ook boordevol gezonde vetten en voedingsstoffen. Rooster volkorenbrood, beleg het met plakjes avocado en voeg een gepocheerd of gebakken ei toe. Deze combinatie levert je een goede dosis eiwitten, gezonde vetten en langdurige energie.
  4. Griekse yoghurt met bessen en honing: Griekse yoghurt is rijk aan eiwitten en probiotica, wat gunstig is voor de spijsvertering en spierherstel. Voeg wat verse bessen toe voor antioxidanten en een scheutje honing voor de zoetheid. Dit maakt een heerlijke en voedzame snack na je training.
  5. Wrap met tonijn en groenten: Tonijn is een uitstekende bron van eiwitten en omega-3 vetzuren, ideaal voor spierherstel en ontstekingsremmende voordelen. Maak een wrap met tonijn, wat slablaadjes en gesneden groenten naar keuze. Het is snel, gemakkelijk en voedzaam.

Nu je weet wat je na je bokstraining moet eten, vergeet niet voldoende water te drinken om gehydrateerd te blijven. Luister ook altijd naar je lichaam en eet waar je zin in hebt, zolang het maar voedzaam is! Eet smakelijk en blijf boksen als een kampioen!

Wil je een gratis proeftraining?

Vind je dit een interessante artikel? Deel het dan zodat andere het ook kunnen lezen!
Beachfit

Beachfit

Meer uit onze blog